راهکارهای کاهش هزینه عملیاتی آزمایشگاه

دستگاه HPLC - waters 2695 با دتکتور PDA و فلورسانس و Autosampler - فوری فروشی فروش HPLC - waters 2695

 جهت کسب اطلاعات با ما تماس بگیرید                                         جهت کسب اطلاعات با ما تماس بگیرید

آزمایشگاه‌ها برای زندگی مدرن ضروری هستند، اما کارکردن و مدیریت آن‌ها ارزان نیست. اگر درآمد و هزینه های شما همخوانی ندارد، ضروری است که به دنبال راهکارهای کاهش هزینه عملیاتی آزمایشگاه، بدون وقفه در کارایی، کیفیت یا دقت باشید. با ابزارها و منابع مناسب، راهکارهای کاهش هزینه عملیاتی آزمایشگاه که در ادامه ذکر می شود به شما این امکان را می‌دهند که پول بیشتری را برای چیزهایی که برای ایجاد تغییر در آزمایشگاهتان نیاز دارید، خرج کنید.

راهکارهای کاهش هزینه عملیاتی آزمایشگاه

علم بخش پیچیده ای از هر جنبه ای از زندگی است. از طریق ادامه مطالعات، تحقیقات، آزمایش‌ها و نوآوری‌های دانشمندان و کارشناسان آزمایشگاهی است که جهان توانسته است بسیاری از پیچیدگی‌های زندگی را حل کند و اکتشافات جدیدی انجام دهد که زندگی امروزی را به جلو می‌برد. به هر حال، آزمایشگاه ها اغلب بودجه هنگفتی برای کار ندارند. به منظور ادامه فعالیت، یافتن راه هایی برای کاهش هزینه ها بدون کاهش بهره وری یا کارایی بسیار ضروری است.

کاهش هزینه های آزمایشگاه

حسابداری مناسب داشته باشید

اولین قدم ایجاد یک سیستم حسابداری ویژه است که به طور دقیق برای هر ریال از درآمد آزمایشگاه و هر ریال هزینه ای که می کنید در آن ثبت شود. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید تصمیمات درستی برای خرید و هزینه ها بگیرید. می توانید حسابداری خود را برون سپاری کنید، یا شخصی را برای مدیریت امور مالی استخدام کنید، یا روی نرم افزار حسابداری سرمایه گذاری کنید تا درآمد و هزینه ها را  خودتان انجام دهید.

 

خرج های غیر ضروری را حذف کنید

با داشتن گزارش‌های مالی، همه چیز را از حقوق و روش‌ها گرفته تا هزینه‌های انرژی و خرید بررسی کنید تا ببینید در کدام قسمت می‌توانید کاهش یا حذف هزینه را داشته باشید. ممکن است متوجه شوید که برخی از کارها را که برای انجامشان به صورت تمام وقت به شخصی پول می دهید، می توانند به صورت پاره وقت انجام شوند یا با نرخ مقرون به صرفه به آزمایشگاه و یا شرکت دیگری برون سپاری شوند. همچنین ممکن است متوجه شوید که پول زیادی را برای یک کالای خاص خرج می کنید که می توان آن را در جای دیگری با قیمت ارزان تر خریداری کرد. حذف هزینه های غیر ضروری از مناسبترین راهکارهای کاهش هزینه های عملیاتی آزمایشگاه می باشد.

 

اجاره تجهیزات

انجام یک کار در آزمایشگاه به شدت به تجهیزات متکی هستند. نه تنها سرمایه گذاری در تجهیزات ضروری است، بلکه ارتقای دوره ای نیز برای بهبود بهره وری در محل کار ضروری است. از آنجایی که تجهیزات می توانند بخش بزرگی از بودجه شما را به خود اختصاص دهند، ممکن است به جای خرید تجهیزات، اجاره آن ایده آل باشد.

 

مقایسه خرید

چه به لوازم اداری عمومی یا تجهیزات تخصصی برای تکمیل پروژه های خاصی که در حال کار بر روی آنها هستید نیاز داشته باشید، همیشه بهترین کار این است که برای خرید بهتر مقایسه کنید. صدها فروشنده در سراسر کشور وجود دارند که محصولات را با قیمت های متفاوت ارائه می کنند. اگرچه ممکن است با یک فروشنده خاص قرارداد داشته باشید، اما بررسی دوره ای سایر ارائه دهندگان برای این منظور که آیا شرکت هایی وجود دارند که مایلند قیمت کمتری به شما بدهند و در عین حال محصولاتی با کیفیت یکسان یا بهتر به شما ارائه دهند، ضرری ندارد.

 

بهترین تیم را استخدام کنید

فرآیند استخدام گران است. ناگفته نماند، اگر فرد نامناسبی را برای این کار استخدام کنید، هزینه های مربوطه می تواند بیشتر هم شود. بنابراین بهترین راه برای کاهش هزینه عملیاتی در آزمایشگاه شما این است که مطمئن شوید بهترین تیم را استخدام می کنید. پلتفرم‌های مناسب را برای آگهی شغلی خود بیابید، توضیحات واضحی را با الزامات واجد شرایط بودن دقیق بنویسید، برای انجام آزمون‌های اولیه و انجام آزمون‌ها برای انتخاب بهترین کاندیداها هزینه کنید، و یک فرآیند مصاحبه با کیفیت را طراحی کنید که تضمین می‌کند بهترین فرد را برای شغل موردنظر انتخاب می‌کنید.

 

کارکنان را به صورت کارآمد آموزش دهید

وقت طلاست. تنها استخدام بهترین تیم برای کار در آزمایشگاه شما کافی نیست. برای اینکه آنها بهترین عملکرد خود را داشته باشند، باید درک روشنی از نحوه عملکرد فرآیندها و نحوه استفاده از تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی داشته باشند. اگر آنها نتوانند این کار را انجام دهند، این می تواند زمان زیادی را هدر دهد که برابر با هدر رفتن پول است. به همین دلیل ضروری است که زمان و پول خود را صرف آموزش کارآمد و مکرر تیم خود کنید. از جلسات کارکنان و جلسات آموزشی داخلی گرفته تا شبیه‌سازی‌های کامپیوتری و استخدام کارشناسان آموزشی، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از آمادگی کامل تیم‌تان برای انجام به موقع و دقیق وظایف خود انتخاب کنید. آموزش مناسب و به روز رسانی دانش کارکنان آزمایشگاه از تاثیرگذارترین راهکارهای کاهش هزینه های عملیاتی آزمایشگاه می باشد.

 

فضای آزمایشگاهی را به اشتراک بگذارید

آیا آزمایشگاه بزرگی دارید که به طور منظم از آن استفاده نمی شود؟ اگر چنین است، ممکن است بتوانید برخی از هزینه های عملیاتی را با اجاره بخشی از فضای خود به آزمایشگاه های دیگر تقسیم کنید.

 

 

مقالات مرتبط